מי מפחד מרופא שיניים? שיקום פה מורכב בהרדמה מלאה הפתרון לחרדה הדנטלית

להתייעצות עם פרופ' לוריאן
השאירו פרטים או חייגו
053-9377933

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    במשך שנים סבלה אילנית מחרדה דנטלית וכמו רבים כמותה דחתה ככל האפשר את הביקור במרפאת השיניים עד שנזקקה לשיקום פה מורכב. פרופ' עדי לוריאן, מומחה בכירורגיה פה ולסתות, ביצע את כל השיקום ביום אחד ובהרדמה מלאה. התוצאות? מרשימות ומפחיתות כל חרדה

    צפו בפרופ' עדי לוריאן והמטופלת אילנית לאמי בריאיון בתוכנית סטטוסקופ

    אם אתם סובלים מחרדה דנטלית ודוחים את הביקור במרפאת השיניים כדאי שתקראו על השיטה שמרגיעה כל חרדה, אפילו כזו שנמשכת עשרות שנים והובילה למצב מורכב בשיניים, כמו במקרה של אילנית לאמי.

    "מאז שאני ילדה קטנה לא יכולתי לסבול ביקור אצל רופא שיניים", היא משתפת. "מבחינתי זו הייתה החוויה הכי קשה בעולם ולכן דחיתי אותה שוב ושוב עד שהגעתי למצב שכבר אי אפשר היה להימנע מכך. הייתי צריכה להחליף את כל השתלים בלסת העליונה".

    פרופ' לוריאן ביצע את כל הטיפול בלסת העליונה של אילנית בניתוח שהתבצע במשך חמש שעות בהרדמה מלאה.

    יחס מרגיע ומותאם לסובלים מחרדה דנטלית

    אילנית הגיעה לפרופ' עדי לוריאן, מומחה בכירורגיה פה ולסתות, בעקבות המלצות חמות. "שמעתי עליו ניסים ונפלאות ואמרתי שאני חייבת להגיע, לשמוע ולראות במו עיניי על מה כולם מדברים".

    לדבריה, כבר בכניסה למרפאה הרגישה שהיא בבית חם ואמיתי.

    "הדבר הראשון שאמרתי היה שאני מלאה בחרדות ובתגובה קיבלתי טיפול מקצועי ומרגיע שלא קיבלתי כל חיי. זה מבורך בעיניי שיש טיפול שמאפשר לך להיכנס לחדר ניתוח ולצאת ממנו אדם חדש, בלי פחדים ובלי כאבים".

    פרופ' עדי לוריאן, מומחה בכירורגיית פה ולסתות ואילנית לאמי מטופלת שעברה שיקום פה מורכב.

    אילנית לאמי: "אני מרגישה מיליון דולר ומחייכת כל הזמן, גם ללא סיבה. כל חיי רציתי שיניים בצבע לבן צחור ולזכותו של פרופ' לוריאן ייאמר שהוא הגשים לי חלום". 

    מדוע היה צורך לבצע שיקום פה באילנית הרי כבר היו לה שתלים?

    פרופ' לוריאן מסביר כי "אילנית מהווה דוגמה לפתרון של שימוש בהרדמה כללית במידה ויש פוביה דנטלית וגם למצב שלפעמים אני נתקל בשאלה האם שתל זה לכל החיים. אז יש לי חדשות: שתלים זה לא לכל החיים, וכמו כל התקן רפואי גם שתל הוא בעל אורך חיים מוגבל. גם בהשתלות מורכבות כמו ירך או ברך צריך תחזוקה והחלפה בשלב מסוים, אז כך גם בשיניים. אורך החיים של שתלים בפה הוא 12-15 שנה. הגסיסה של השתלים לוקחת זמן, אבל היא מגיעה. מעבר לבלאי הטבעי של השתלים יש גם מצב של תחלואה, מחלות סיסטמיות, עישון ותחזוקה לקויה, לכן חשוב לבנות תכנית בהתאם לגיל ולמצב השיניים".

     

    הצגת פוסט זה באינסטגרם

     

    ‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎מדיקו‎‏ (@‏‎medico.co.il‎‏)‎‏

    איך תגדיר טיפול מורכב?

    "טיפול מורכב הוא כל טיפול שיש בו אתגר. זה יכול להיות שתל אחד של מטופל שלא יכול לשבת על כיסא מרוב חרדה. זו אחת הסיבות לכך שהניתוח מתבצע בהרדמה מלאה שנותנת שקט למנתח ותחושת רוגע ושקט נפשי לפציינטים. הסיבה השנייה לכך שאנחנו מנתחים בהרדמה מלאה היא קיצור ההליך המורכב לפעם אחת ולא לכמה ביקורים".

    איך אתם כמרכז דנטלי מטפלים בכל המורכבות הזו?

    "יש במרפאה צוות מקצועי שיודע לתת שירות ובאמת מבין את התהליך על כל שלביו מהצד של הרופא ומהצד של המטופל, כאן יש סוג של תהליך תומך".

    טיפולי שיניים מורכבים תחת הרדמה במרכז הרפואי הרב-תחומי לרפואת שיניים "לוריאן מדיקל"

    אז זה שיקום דנטלי ונפשי בו זמני.

    "ממש כך".

    אילנית, איך עברה עלייך ההחלמה? הבנתי שהטיפול עבר עלייך בנעימים כי ישנת במהלכו, אבל מה קרה אחרי שהתעוררת?

    "הייתי בטוחה שההחלמה תהיה יותר קשה ממה שהיא הייתה, הרבה יותר ארוכה והרבה יותר כואבת. חששתי מאוד שיהיו לי כאבים עזים אחרי שאתעורר מההרדמה, אבל עדי הבטיח שלא ארגיש כאב וכך היה. פחדתי שתהיה סטייה או טעות בניתוח. הפרופ' היה קשוב לכל מה שאמרתי והרגיע אותי לחלוטין.

    אילנית לאמי: "זה לא רק פרופ' לוריאן, אלא כל הצוות במרפאה – מהפקידות בקבלה ועד האחות, שמקבלים אותי באהבה ובהבנה מלאה. הטיפול החם שקיבלתי וההכלה של הצרכים שלי נתנו לי להבין שזה המקום המדויק בשבילי. הליווי שקיבלתי אחרי הניתוח היה קשוב והרגיע אותי. הדריכו אותי בכל שלב, מה לאכול ומה לא. מה אני אמורה להרגיש. הכל עבד לפי הספר".

    במשך 24 שעות לא היו לי שיניים, כי היה צורך לרפא את המקום. כעבור יומיים עשו לי גשרים זמניים שזוכים למחמאות ונראים ממש כמו שיניים".

    מתי חזרת לאכול?

    "בחודש הראשון היה צריך לשמור לא לאכול דברים קשים, אבל אחרי שלושה שבועות כבר חזרתי לאכול רגיל. גם הנפיחות בפה ירדה אחרי שבוע".


    פרופ' עדי לוריאן
    כירורגיית פה ולסתות
    פרופ' עדי לוריאן הינו מומחה בכירורגיית פה ולסתות, מנהל מרפאה פרטית בתל אביב. במהלך 20 השנים האחרונות פרסם מאמרים רבים בעיתונות מקצועית בינלאומית. פרופ' לוריאן הינו מרצה מבוקש בארץ ובעולם והשתתף באופן פעיל במאות כנסים...

    להתייעצות עם פרופ' לוריאן
    השאירו פרטים או חייגו
    053-9377933

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות