ניתוח רובוטי להחלפת ברך: אפשר לחזור לרקוד

להתייעצות עם פרופ' דרקסלר
השאירו פרטים או חייגו
077-9978655

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > אורתופדיה

    "לרקוד זה לחיות”, אומרת פנינה קליין, מורה לריקודי עם מזה 50 שנים, שחזרה לרקוד ולהרקיד לאחר שעברה ניתוח החלפת מפרק בברך בשיטה הרובוטית אצל פרופ' מיכאל דרקסלר. כיום, אחרי הניתוח, אין לה בעיה לעשות צעד תימני או הורה, אבל לפני הניתוח, הכאבים בברך גרמו לה לסבל רב, לקושי בתנועה ולפגיעה באיכות החיים

    שחיקת סחוס במפרק היא אחת הסיבות השכיחות ביותר לכאבים בברכיים, שגוררת איתה פגיעה קשה ביכולת לתפקד ובאיכות החיים. במשך תקופה ארוכה סבלה קליין מכאבים קשים בברך, שהפריעו לה בתפקוד ופגעו מאוד ביכולת שלה להתנועע, לרקוד, לעבוד ולהגשים את עצמה. בשל שחיקת הסחוס בברך, הרגל שלה התעקמה, וכדי להצליח לעשות את הדבר האהוב עליה ביותר – לרקוד – היא נאלצה לקחת כמה כדורים משככי כאבים לפני כל הרקדה.

    צפו במהפך של פנינה ובפרופ' מיכאל דרקסלר בתכנית סטטוסקופ ערוץ 13

    "ספורט הוא דבר חשוב ומומלץ", אומר פרופ' דרקסלר, “אבל כשמפעילים את הגוף בצורה עצימה לאורך זמן ממושך, לעתים יש גם שחיקה. הרפואה המתקדמת מאפשרת לנו לתקן את השחיקה הזאת בצורה מיטבית ולאפשר חזרה לאורח חיים פעיל ובריא".

    האם ניתוח הוא תמיד הפיתרון המומלץ למקרים של שחיקה במפרק?

    "בהחלט לא. יש אופציות שמרניות שלעתים עוזרות, כמו כדורים נגד כאבים, כדורים נוגדי דלקת וזריקות של חומצה היאלורונית, סטרואידים או PRP (פלסמה עשירה בטסיות דם). 

    לעתים גם שינוי באורח החיים יכול להקל, למשל שינוי תחום הפעילות הגופנית או הפחתה בפעילות הגופנית. אבל אם הטיפולים האלה לא עוזרים, ואם מדובר באדם שלא מעוניין לשנות את הפעילות הספורטיבית או להפחית אותה, ניתוח הוא פיתרון מצוין ויעיל".

    פרופ' מיכאל דרקסלר, מומחה לאורתופדיה והחלפות מפרקים ברך וירך. מנהל המערך להחלפות מפרקים והמחלקה האורתופדית בבית חולים האוניברסיטאי אסותא אשדוד.

    מה היתרון בביצוע ניתוח החלפת ברך באמצעות רובוט?

    "ראשית, בשיטה הרובוטית הניתוח אורך כ-20 דקות בלבד. שנית, בעזרת הרובוט אנחנו יכולים להגיע לתוצאה המדויקת ביותר האפשרית, ברמה של מילימטרים. השימוש ברובוט מסייע לנו בכל שלבי הניתוח. החל בשלב התכנון, שבו הרובוט משמש לנו ככלי מדידה, וכלה בניתוח עצמו, שבו הרובוט רושם את הנתונים ומסייע לנו לנווט ולבצע את החיתוכים המדויקים ביותר שנדרשים כדי להביא את הברך לאיזון הטוב ביותר”.

    מה לגבי ההחלמה מהניתוח בשיטה הרובוטית?

    "במהלך הניתוח אנחנו מבצעים מעין בלוק תחושתי, שיוצר כ-24 שעות של שקט מכאבים. מאחר שבכל זאת מדובר בחיתוכים, לאחר מכן צפוי שיהיה כאב במשך שבועיים שלושה, אך עם הזמן הוא יילך ויפחת. 

    בסך הכל, אם משווים את הניתוח בשיטה הרובוטית לניתוחים מהדור הקודם, מדובר ממש בעולם אחר. המטופלים מרוצים יותר, הם יוצאים מבית החולים כבר באותו יום של הניתוח, ויכולים להתחיל את תהליך השיקום בנוחות הביתית שלהם”. 

     מה כולל תהליך השיקום?

    "כבר כמה שעות לאחר הניתוח אפשר ללכת על הרגליים. בתחילת תהליך השיקום עושים פיזיותרפיה בכל יום, ובהמשך אפשר להיעזר גם בהידרותרפיה".

    פנינה קליין: "3 שעות אחרי הניתוח כבר הייתי על הרגליים! אחרי חודש וחצי חזרתי לרקוד וחזרתי ללמד ריקודי עם וללא כאבים, לרקוד זה החיים…" 

    ולכמה זמן מחזיקה התוצאה?

    "לאחר הניתוח אפשר לחזור לפעילות לעשרות שנים ולעתים לכל החיים. אפשר ללכת, לרקוד וליהנות ממש כמו קודם”. 


    פרופ' מיכאל דרקסלר
    כירורגיה אורתופדית
    פרופ' מיכאל דרקסלר הינו מומחה לאורתופדיה והחלפות מפרקים ברך וירך בשיטה חדשנית עם החלמה מהירה. מנהל המערך להחלפות מפרקים והמחלקה האורתופדית בבית חולים האוניברסיטאי אסותא אשדוד. לפרופ' דרקסלר ניסיון רב בהוראה פרונטלית וקלינית של סטודנטים,...

    להתייעצות עם פרופ' דרקסלר
    השאירו פרטים או חייגו
    077-9978655

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות